سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پودر کیک

پودر کیک

پودر کیک کیک نوعی شیرینی با بافت و نرمی مخصوص است که مواد اصلی آن را آرد، روغن (به استثنای کیک اسفنجی)، شکر و تخم مرغ تشکیل می‌دهد. امروزه برای تهیه یک کیک با طعم دلخواه می‌توان با استفاده از پودرهای کیک نیمه آماده و بهداشتی که در فروشگاه‌ ها عرضه می‌گردند، طبق دستور سازنده، کیک مورد علاقه خود را در منزل تهیه و میل نمود.

سوپرمارکت اینترنتی

باید به این نکته نیز توجه داشت که کیک‌ها به دلیل مواد تشکیل‌ دهنده آن‌ها حاوی کالری بالا بوده و مصرف بیش از اندازه آن‌ها پودر کیک چاقی و عوارض ناشی از آن را در پی دارد. این مقاله به اختصار ویژگی‌ها و ترکیبات غذایی پودر کیک نیمه آماده را بیان می‌کند.

پودر کیک نیمه آماده

محصولی است که از مواد اصلی شامل آرد گندم، شکر و بیکینگ‌پودر با یا بدون مواد اختیاری تشکیل شده و در بسته‌بندی‌های پودر کیک مجاز و مناسب برای مصرف خانگی و یا صنایع قنادی تهیه و عرضه می‌شود و مصرف‌کننده باید آن را طبق دستور سازنده با آب یا شیر، تخم مرغ، کره یا روغن نباتی (جامد یا مایع) مخلوط و سپس طبخ نماید.

پودر کیک نیمه آماده طعم‌دار

همان پودر کیک نیمه آماده است که در آن از مواد طعم‌دار و اسانس‌های مجاز خوراکی استفاده شده است.پودر کیک باید بو و پودر کیک مزه مربوط به مواد طعم‌دهنده مصرفی و اظهار شده روی بسته‌بندی را خصوصاً پس از پخت دارا باشد و بدون بو و مزه تند شدگی، ماندگی و صابونی باشد مواد اختیاری به منظور ایجاد مزه، رنگ، بو و بهبود کیفیت در پودر کیک استفاده می‌شود و شامل مواد زیر می‌باشد.

خرید از سوپرمارکت اینترنتی

طعم‌دهنده‌های مجاز خوراکی شامل پودر قهوه، پودر کاکائو، هل، دارچین، زنجفیل، زعفران و اسانس‌های مجاز شناخته‌شده از سوی سازمان‌های قانونی و ذی‌صلاح کشور، از نوع مورد مصرف در صنایع غذایی و پودری شکل که از نظر ویژگی‌ها با پودر کیک استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشند.فرآورده‌های شیر شامل شیر خشک بدون چربی، پودر آب پنیر و پودر مالتودکسترین. میزان استفاده از هر یک از فرآورده‌های شیر یا مخلوط آن‌ها نباید کمتر از 3 درصد وزنی باشد.

خرید محصولات بهداشتی از سوپرمارکت اینترنتی

بهبود دهنده‌ها بر پایه اسیدلاکتیک، تارتاریک، استئاریک، منو و دی‌گلیسیریدهای خوراکی به میزان حداکثر 5/0 درصد وزنی. نمک پودر کیک طعام به میزان لازم.بافت: پودر کیک نیمه آماده باید به صورت همگن و بدون کلوخه باشد. همچنین پس از پخت طبق دستور سازنده باید از بافت و کیفیت مطلوب برخوردار باشد.بو و مزه: پودر کیک باید بو و مزه مربوط به مواد طعم‌دهنده مصرفی و اظهار شده روی بسته‌بندی را خصوصاً پس از پخت دارا باشد و بدون بو و مزه تند شدگی، ماندگی و صابونی باشد.

سفارش انواع محصولات از سوپرمارکت اینترنتی

رنگ: پودر کیک باید پس از پخت رنگ مواد ترکیبی خود را دارا باشد.قابلیت پخش: پودر کیک باید قابلیت پخش یکنواخت در آب یا پودر کیک شیر را طبق دستور سازنده دارا باشد.مواد خارجی: پودر کیک باید بدون هر گونه مواد خارجی مانند ذرات ریز شن، شیشه، فلز، لارو و پوسته لارو، تخم حشره و... باشد.

[caption id="attachment_4683" align="alignnone" width="225"]پودر کیک پودر کیک[/caption]

سوپرمارکت اینترنتی در ارومیه

پودر کیک پودر کیک باید با رعایت شرایط خوب ساخت تهیه و بسته‌بندی شود، به گونه‌ای که هنگام مصرف بدون مواد ناخواسته بوده و میکروب‌های بیماری‌زا و سموم ناشی از آن‌ها در آن به حدی نباشد که سلامت مصرف‌کننده را به خطر بیندازد.

خرید منسوجات از سوپرمارکت اینترنتی

این فرآورده باید در بسته‌هایی از جنس مناسب و مجاز برای مواد غذایی، محکم و غیر قابل نفوذ به گونه‌ای که کیفیت و کمیت پودر کیک فرآورده را تا هنگام مصرف حفظ نماید و اثر سوء روی آن نداشته باشد، بسته‌بندی شود.برای محافظت بیشتر این فرآورده، می‌توان از بسته‌بندی ثانویه (مانند جعبه‌های مقوایی) نیز استفاده نمود.

سفارش حبوبات از اپلیکیشن سوپرمارکت اینترنتی

محصولی است که از مواد اصلی شامل آرد گندم، شکر و بیکینگ پودر تشکیل شده و در بسته بندی های مجاز و مناسب برای پودر کیک مصرف خانگی و یا کیک قنادی تهیه و عرضه می شود و مصرف کننده باید آن را طبق دستور سازنده با آب یا شیر، تخم مرغ، کره یا روغن نباتی (جامد یا مایع) مخلوط و سپس طبخ نماید.

انواع خرید از سوپرمارکت اینترنتی

کیک نوعی شیرینی با منشأ اروپایی است که در تهیه آن معمولاً چهار ماده اصلی آرد، شکر، تخم مرغ و کره بهم زده شده و پودر کیک پس از درآمدن به حالت اسفنجی، پخته می‌شوند. به علاوه در برخی از انواع گوناگون کیک‌ها، از موادی چون نشاسته، روغن، میوه درخت یا خشکبار و مایعاتی مثل شیر، آب یا آب‌میوه و ادویه‌جات گوناگون و همچنین از ماده‌ای برای حجم دادن به خمیر مثلبیکینگ پودر یا خمیرترش نیز استفاده می‌شود.

انواع خرید از اپلیکیشن سوپرمارکت اینترنتی

کیک از اواسط قرن هیجدهم بوجود آمده‌است. منشأ کیک نان است و به همین سبب تاریخچه کیک با نان در هم آمیخته‌است.
پودر کیک امروزه برای تهیه یک کیک با طعم دلخواه می توان با استفاده از پودرهای کیک نیمه آماده و بهداشتی که در فروشگاه ها عرضه می گردند، طبق دستور سازنده، کیک مورد علاقه خود را در منزل تهیه و میل نمود.

خرید لبنیات از سوپرمارکت اینترنتی

پودر کیک نیمه آماده محصولی است که از مواد اصلی شامل آرد گندم، شکر و بیکینگ پودر با یا بدون مواد اختیاری تشکیل شده پودر کیک و در بسته بندی های مجاز و مناسب برای مصرف خانگی و یا صنایع قنادی تهیه و عرضه می شود و مصرف کننده باید آن را طبق دستور سازنده با آب یا شیر، تخم مرغ، کره یا روغن نباتی (جامد یا مایع) مخلوط و سپس طبخ نماید.

خرید اینترنتی سوپرمارکت

پودرکیک نیمه آماده طعم دارهمان پودرکیک نیمه آماده است که درآن ازمواد طعم دارواسانس های مجاز خوراکی استفاده شده پودر کیک استمواد اختیاری: مواد اختیاری به منظور ایجاد مزه، رنگ، بو و بهبود کیفیت در پودر کیک استفاده می‌شود و شامل مواد زیر می‌باشد.

خرید محصولات سوپر مارکت

طعم‌دهنده‌های مجاز خوراکی شامل پودر قهوه، پودر کاکائو، هل، دارچین، زنجبیل، زعفران و اسانس‌های مجاز شناخته‌شده از پودر کیک سوی سازمان‌های قانونی و ذی‌صلاح کشور، از نوع مورد مصرف در صنایع غذایی و پودری شکل که از نظر ویژگی‌ها با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشند.

انواع محصولات سوپر مارکت

فرآورده‌های شیر شامل شیر خشک بدون چربی، پودر آب پنیر و پودر مالتودکسترین. میزان استفاده از هر یک از فرآورده‌های شیر یا مخلوط آن‌ها نباید کمتر از درصد وزنی باشد.بهبود دهنده‌ها بر پایه اسیدلاکتیک، تارتاریک، استئاریک، منو و دی‌گلیسیریدهای پودر کیک خوراکی به میزان حداکثر درصد وزنی. مواد اولیه برای فرآیند تولید پودر کیک باید دارای ظاهری بی عیب و روی هم رفته کیفیتی مناسب باشند تا پس از فرآیند محصولی مطلوب بدست آید.

خرید اینترنتی لبنیات

تغییرات در خلال فرآیند اجتناب ناپذیر است ولی محصول نهائی باید کیفیت مطابق استاندارد داشته باشد که الزاماٌ با کیفیت مواد پودر کیک خام متفاوت است. یکنواختی در اندازه و درجه بندی از لحاظ اندازه و شرایط فیزیکی ماده اولیه مورد استفاده در تولید یکی از ارکان مهم فرآیند تولید پودر کیک است.

خرید اینترنتی تنقلات

مواد اولیه مصرفی برای تولید پودر کیک شامل آرد، شکر، شیر خشک، امولسیفایر، نمک ، بکینگ پودر و سایر افزودنی ها و پودر کیک اسانس های خوراکی مجاز می باشد که هر کدام بر اساس ترکیب تولید انتخابی ، تامین و مورد استفاده قرار می گیرد.
از نظر مقدار مصرف سالیانه می توان گفت که ضریب مصرف ثابتی از مواد اولیه در کلیه محصولات به کار می رود که به شرح ذیل می باشد.

خرید اینترنتی انواع تنقلات

کیفیت تمام محصولات فرآیندی و بویژه فرآورده های آردی در ارتباط مستقیم با نوع و میزان مواد اولیه افزودنی می باشد .صنعت پودر کیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انتخاب نوع و میزان هریک از مواد اولیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است .با توجه به اینکه کلیه پودرهای کیک نیمه آماده های تحت یک تکنولوژی معین ساخته می شوند ، اختلاف انواع مختلف آنها و تنوع وسیعی که در آنها مشاهده می گردد بیشتر به علت تفاوت در نوع اسانس و طعم بکار رفته و همچنین نوع آرد مصرفی می باشد .

بهترین سوپر مارکت اینترنتی

یکی از اجزای مهم کیک می باشد که جز اصلی شکل دهنده به آن استفاده می شود. چون کیک بایستی دارای بافت متخلخل، پودر کیک حفره های ریز با دیواره نازک و حالت اسفنجی باشد، برای ایجاد این کیفیت نقش اصلی به عهده گلوتن یا پروتئین خاص تشکیل دهنده آرد می باشد.مقدار پروتئین آرد نباید از حد معینی بالاتر باشد زیرا باعث سفت شدن بافت کیک و افزایش مصرف روغن و شکر می شود.

بهترین سوپر مارکت آنلاین

همچنین استفاده از آردهای خیلی ضعیف و کم پروتئین کیک حاصله بافت مطلوب را به دست نخواهد آورد که برای رفع این پودر کیک نقیصه از تخم مرغ استفاده می شود. آرد گندم های قرمز زمستانه با مقدار پروتئین 9-7 % و PH حدود 2/5 مناسب کیک می باشند.آرد کیک ( شیرینی ) آرد گندمی است که حد استخراج آرد از دانه در پایین درجه استحصال آن صورت گرفته باشد.

سفارش آنلاین از سوپر مارکت اینترنتی

نقش شکر تنها در شیرین کردن کیک نیست بلکه نقش مهم آن ثابت نگهداشتن حباب‌های ایجاد شده در تخم مرغ است. همچنین شکر در ایجاد بو و رنگ پس از پخت، در کیک‌های اسفنجی و کره‌ای نیز نقش دارد شکر باید مطابق استاندارد شماره پودر کیک 69 باشد. بعد از آرد و شکر یکی از مهمترین اجزاء فرمول پودر کیک می باشد که از شکر به منظور شیرین کردن و ترد کردن محصول کیک و توسعه رنگ پوسته کیک استفاده می شود.

[caption id="attachment_4682" align="alignnone" width="300"]خرید پودر کیک خرید پودر کیک[/caption]

مزایای استفاده از سوپر مارکت اینترنتی

شکر درجه کاراملیزه شدن خمیر کیک را پائین آورده و موجب می شود که پوسته کیک در دمای پایین تری رنگ دلخواه را بدست پودر کیک آورد.شکر رطوبت را در مغز کیک نگه می دارد که در نتیجه بیاتی را به تأخیر می اندازد. گلوکز و شکر اینورته از نظر وزنی نسبت به ساکارز مؤثرتر می باشند زیرا وزن مولکولی شان کمتر و در نتیجه تأثیر استمیک (اسمزی) آنها بیشتر می باشد.

سفارش محصولات از سوپر مارکت اینترنتی

افزایش تراکم شکر باعث می شود که خمیر تمایل بیشتری برای حالت سیالیت داشته باشد و هوای کمتری وارد آن شده و پودر کیک تحت این شرایط خمیر به آسانی منتقل می شود.شکر در محصولات پختنی مانند کیک باعث خوش طعمی و خوش رنگی (قهوه ای یا طلایی) می شود. یکنواختی تخلخل در بافت محصول و در نتیجه تردی محصول را موجب می گردد. مقدار معین شکر در کیک باعث بهبود الاستیسیته خمیر و خاصیت مکانیکی خمیر می گردد.

وبسایت اینترنتی سوپرمارکت

شکرهای نرم یا پودری شده نسبت به شکرهای با دانه درشت تر (کریستاله) نیاز به Mix یا اختلاط کمتری دارند. بعلاوه در افزایش کیفیت خوراکی , بهبود طعم, روان کردن شبکه گلوتن, نگهداری آب در فرآورده و کمک به پوک کردن بافت محصول نقش پودر کیک مهمی دارد.شیر خشک مصرفی باید مطابق استاندارد 1531 باشد . برای بهبود طعم , رنگ, جلای سطح خارجی و بالا بردن ارزش غذایی فرآورده بکار می رود مقدار مناسب آن حدود وزن آرد بر مبنای شیر خشک بدون چربی است.

اپلیکیشن سفارش از سوپر مارکت اینترنتی

شیر خشک را می توان آنرا برای مدت طولانی تری نگهداری کرد و خطر فساد روزانه ی آن وجود ندارد. استفاده از شیر در کیک به منظور دستیابی به اهداف زیر می باشد ترکیبات مختلف شیر بطور کلی روی بافت و طعم محصول تأثیر می گذارد و باعث پودر کیک بهبود آن می گردد. لاکتوز آن روی رنگ پوسته کیک اثر مطلوب دارد.موجب تقویت پیوند پروتئین به سایر ترکیبات فرمول می گردد و در نتیجه در استحکام بافت مؤثر است. شیر خشک باعث بالا بردن ارزش غذایی در محصول کیک می گردد.

اولین‌های سوپر مارکت اینترنتی

(Baking Powder) یک عامل ورآورنده شیمیایی رایج است که برای پف کردن، سبک شدن و کرکی شدن بافت، در بسیاری از پودر کیک کیک‌ها و شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیکینگ پودر شامل یک پودر قلیایی، یک نمک اسیدی و یک نوع نشاسته خنثی است. اجزاء اسیدی و قلیایی ترکیب می‌شوند تا به بیکینگ پودر، خاصیت ور آوردن خمیر بدهند.

خرید اینترنتی محصولات پروتئینی

در اغلب موارد این پودر برای پف کردن محصولاتی که از خمیرهای شل ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. خمیرها به پودر کیک اندازه کافی برای نگه داشتن گاز در خودشان برای مدت طولانی قوی نیستند. بنابراین باید به سرعت با عوامل تخمیر کننده مانند جوش شیرین یا بیکینگ پودر واکنش دهند.

خرید محصولات پروتئینی

نقش بیکینگ پودر در کیک وقتی که مواد اسیدی با مواد بازی ترکیب شوند، معمولا در نتیجه این واکنش گاز تولید می‌شود. برای پودر کیک جلو‌گیری از اینکه این پودر بلافاصله پس از ایجاد شدن واکنش دهد، اسید هم در آن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که این پودر تا زمانی که آب به آن اضافه نشود، خود به خود واکنش ندهد. وقتی که رطوبت به بیکینگ پودر می‌رسد، اسید و باز واکنش می‌دهند و گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند.

محصولات بهداشتی در سوپرمارکت اینترنتی

وقتی این گاز تولید شود، در خمیر گیر می‌افتد، که همین باعث تورم یا پف کیک می‌گردد.همانطور که گفته شد، نشاسته خنثی پودر کیک که به بیکینگ پودر اضافه می‌شود، رطوبت محیط را جذب می‌کند. به علاوه از واکنش در طول مدت زمان نگهداری پودر، جلوگیری می‌کند.ژله از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود ، این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان سازی و رشد دارد ، بنابراین مصرف ژله بسیار مفید است.

شکلات ترکیه

وقتی فردی به غذای سالم فکر می کند، ژله ممکن است یکی از اولین چیزهایی نباشد که به ذهن می رسد. اما ژله بیشتر از پودر کیک یک میان وعده پیش پا افتاده اهمیت دارد و دارای خواص قابل توجهی است که در این بخش از نمناک خواهید خواند.ژله به خاطر پروتئین بالای آن برای سلامتی مفید است.بیشتر افراد با طعم و ژله رنگی آشنا هستند. اما ممکن است تعجب کنید که ژله عمدتا از پروتئین درست شده است.

خرید شکلات ترکیه

ژله از جوشیده شدن استخوان های حیوانات ، غضروف و پوست آنها برای استخراج کلاژن درست شده است. کلاژن نوعی پروتیین فیبری است که ماهیچه ها، استخوان ها و پوست حیوانات را به هم متصل می کند.وقتی کلاژن پردازش می شود، ماده پودر کیک ای بی رنگ به نام ژلاتین می شود. بعد از سرد شدن ژلاتین، بافتی شبیه ژله پیدا می کند.برخلاف کلاژن، ژلاتین در آب داغ حل می شود و می توان آن را در سس های سالاد ، سوپ ها و دسرها به کار برد.

شکلات ولنتاین

فواید ژلاتین مشابه فواید کلاژن است چون ژلاتین همان آمینو اسیدها را شامل می شود.ژلاتین شامل چندین آمینو اسید است. پودر کیک آمینو اسیدها ترکیباتی هستند که برای ساخت پروتئین ها با هم ترکیب می شوند و برای عملکرد مناسب اندام های مختلف و نیز فراهم کردن انرژی ضروری هستند در حالی که بدن انسان آمینو اسیدها را تشکیل می دهد، بیشتر مردم باید آمینو اسیدها اضافه را از طریق غذا به دست آورند.

خرید شکلات ولنتاین

آمینو اسیدهای موجود در ژله معمولا در استخوان ها و اندام های ویژه حیوانات یافت می شوند. از آنجا که بیشتر مردم آن بخش های حیوان را نمی خورند، اضافه کردن ژلاتین به رژیم غذایی متنوع و مغذی می تواند مفید باشد.
پودر کیک اسیدهای آمینه خاص یافت شده در ژلاتین ممکن است بسته به روش آماده سازی و بافت های حیوانی مورد استفاده متفاوت باشد ؛ به طور معمول، معروف ترین آمینو اسیدها در ژلاتین گلایسین، پرولین و ولین هستند.

شکلات خارجی

ژلاتین شامل آمینو اسیدها ، آلانین، و آرگینین است. ولین آمینو اسید ضروری است که نمی تواند توسط بدن انسان تولید شود به این معنی است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود.ژلاتین ممکن است در محصولات غذایی، داروها و لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گیرد.ژلاتین معمولا در آب نبات ها، شیرینی ، ماشمالو ، پوشش کپسول ها یافت می شود . آن هم چنین به عنوان پودر کیک آبگوشت استخوان و یا به عنوان مکمل استفاده می شود.

انواع شکلات خارجی

کلاژن چیزی است که ظاهری سالم و جوان به پوست می دهد. با افزایش سن افراد، به طور طبیعی کلاژن پوست را از دست پودر کیک می دهند که باعث شلی پوست می شود در نتیجه باعث چین و چروک و خطوط می شود. از آنجا که ژلاتین منبعی بزرگ از کلاژن است، ممکن است یک روش طبیعی برای بهبود ظاهر پوست باشد.

خرید مواد غذایی

یکی از مزایای ژلاتین این است که تقریبا 2 گرم پروتئین در نصف فنجان ژلاتین وجود دارد پروتئین ماده ی مغذی است که بدن به پودر کیک مقدار زیادی به آن نیاز دارد.برخی منابع حیوانی پروتئین نیز حاوی مقادیر قابل توجهی چربی ناسالم هستند. ژلاتین منبع پروتیینی است که حاوی چربی نیست.

[caption id="attachment_4684" align="alignnone" width="300"]انواع پودر کیک انواع پودر کیک[/caption]

خرید انواع مواد غذایی

ژلاتین ممکن است به حفظ سلامت هاضمه کمک کند ؛ ژلاتین ممکن است به روش های مختلف به هضم کمک کند. به عنوان پودر کیک مثال، گلایسین در ژلاتین ممکن است پوششی سالم در معده ایجاد کند.هم چنین تولید شیره معده را تحریک و هضم درست را تسهیل می کند. بدون آنزیم های گوارشی مناسب، مشکلات دستگاه گوارش، مانند برگشت اسید می تواند بیشتر شود.هم چنین ژلاتین با آب متصل می شود و ممکن است به حرکت موثر غذا از طریق سیستم گوارشی کمک کند.

انواع مواد غذایی

کلاژن موجود در ژلاتین ممکن است درد مفاصل و التهاب را کاهش دهد.با توجه به کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، برخی مطالعات پودر کیک کلینیکی نشان می دهند که ژلاتین ممکن است باعث کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز شود.
با اینکه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان می دهد که گلایسین، که یکی از آمینو اسیدها فراوان در ژلاتین است، ممکن است کنترل قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

خرید انواع نوشیدنی در سوپرمارکت اینترنتی

لیزین موجود در ژلاتین به تقویت استخوان ها کمک می کند. به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب و استخوان ها را قوی نگه پودر کیک دارد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.از آنجایی که بدن نمی تواند لیزین را تولید کند، گنجاندن رژیم غذایی در آن ضروری است. اضافه کردن ژلاتین به غذا یک راه برای بالا بردن لیزین است.